Kategoriseringsoptimering i Ticket-system
- Alexander Jønsby
- Jan 24, 2022
- 1 min read
Problem: Sagssystemet hos IT supportvirksomhed havde ikke en "sammenkobling" med kundernes kontrakter, hvilket betød at der blev faktureret en hel del forkert og arbejdet en hel del gratis. Men kunne ikke hurtigt i sagssystemet se om kunden havde kontrakt på det man hjalp brugerne med. Flere og flere sager blev fejlfaktureret, efterhånden som tiden skred frem.
Løsning: Jeg hjalp en Business Developer med at beskrive hvad hver enkelt kategori skulle dække over og om det burde koste penge baseret på kundens kontrakt. Derefter var jeg helt tæt på da løsningen skulle implementeres ind i sagssystemet.
Det mundede ud i at Agenterne nu kun kan vælge de kategorier der hører til kundens kontrakt og at kategorierne selv sætter debiterbart tid når man afslutter sagen. Så man skal ikke længere tænke på at fakturere korrekt, men blot stole på kategorierne.
Dette resulterede i færre fejl-kategoriserede sager og flere korrekte faktureringer.



Comments